خدایا به امید تو

بودیم و کَسى پاس نمیداشت که هستیم
باشد که نباشیم و بدانند که بودیم .

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
  • ۲۵ مهر ۹۶ ، ۱۲:۲۲ مهر
  • ۲۱ مهر ۹۶ ، ۲۲:۵۱ چهل

هر خانمی ک چادر نداشته باشه بی حیاست

جمعه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۲۶ ب.ظ

حیا چیه؟ حیا مرد چیه؟! حیا زن چیه؟ و مخلفاتش!


حیا چیه؟ حیا مرد چیه؟! حیا زن چیه؟


حیا در یک بخش هایی بین مرد و زن مشترکه.مثلا فحش و ناساز علاوه بر بی ادبی نشان از بی حیایی فرد و انسان بی حیا میشه گفت نشان از کم ایمان داشتن هست.مثلا تو.نمیبینی ی مسجدی فحش بده .البته با نوادر کاری ندارم....اما در بین روابط زناشویی حیا وجود ندارد......و نباید داشته باشه بین زن و مرد.....

مثلا حیا مرد.داد نزدن،فحش ندادن.چشم چرانی نکردن.همسایه اذیت نکردن.زن رو با الفاظ بد صدا کردن.با بیژامه دم درب رفتن با رکابی دم در رفتن،با دوستان نشتن سر کوچه ،بیش از ده دقیقه مکالمه کردن با دوست در دم درب خونه«بیش از این یا باید بیان تو حیاط یا برن داخل منزل یا برن تو ماشین یا حرفشون رو بعدا در حای مناسب ادامه بدن»آدامس نخوردن تو خیابان اونم بصورت بادکنکی😂😂😂

اصولا حیا از حریم نگهداشتن میاد بطور قطع میشه گفت انسان دین مدار حیا بیشتر داره تا غیر این انسان.مثلا مرد غیر دین مدار واسش فرقی نداره ناموسش بره لب دریا لخت بشه این یعنی بی حیایی ناموسش که ریشه در بی دینی اون و شوهرش داره....

 

اینجور بگم که حیا تهش بستگی ب میزان دین دار بودن فرد بستگی داره

بلند خندیدن زن و.مرد در بین عموم و یا بهتر بگم نامحرم و غریبه ،کفش پاشنه بلند پوشیدن...چادر براق زدن.آرایش کردن برای غیر شوهر .....همش بی حیایی هست

یک کلام حرام ها همه بی حیایی،مکروه ها هم بی حیایی هست

البته در مکروهات برای علمای اخلاق بی حیایی هست مثلا مکروه ناخن شب بگیری برای ،عالم بی حیایی حساب میشه و لی برای ماها عادی شاید....بیشتر حرام ها بی حیایی داره نشنیدی میگن آدم گناهکار بی حیاست....

 

داستان حجاب که مشخص هست واسه زن.حداقل و حداکثر نداره دقیقا طبق رساله....میمونه انتخاب رنگ ک علاوه بر سلیقه باید شان خود فرد رعایت بشه....مثلا نمیشه مردی لیاس بیرونش جیغ و جذب ونارنجی باشه😂😂😂😂زن هم ک معلومه چادر فقط هم مشکی و بدون طرح ،ضخیم و سبک وزن باشه...داستان حجاب هم کاملا مشخصه واقعا حداقل و.حداکثر نداره.ما یا حجاب داریم یا نداریم.کم حجاب و بی حجاب همش یکی هست

حدیثی داریم ک ی سری چیز ها واسه مرد حسن و واسه زن بدی

مثلا مرد خسیس نباشه،زن خسیس باشه چون نگهدارنده مال مرد هست.از طرفی مرد خسیس زن.وبچه اش اذیت و در فشارن.

مرد شجاع، زن ترسو.مرد شجاع برای حفظ صیانت خانواده و مرد روزهای سخت.زن اگر شجاع باشه جرات میکنه لایی بکشه مثل بدون اجازه شوهر بره بیرون،از مال شوهر ب خانوادش بده.و.....

 

تقوا ریشه همه این مواردی هست که پرسیدی فرد متقی همه اینها رو ب واسطه داشتن تقوا خود بخود رعایت میکنه

تنها چیزی ک بین مرد و زن تفاوت نداره و مساوی هم هستن،و هرکس بیشتر بره بسمتش اون موفق تر و بیشتر اهل زتدگی مشترک خواهد بود و بیشتر ب فکر آسایش و آرامش خانواده اش هست.دقیقا معیار خوب یا بد بودن.میزان تقواست ک فقط خدا میدونه تقوای هر فرد چقدر هست.ماها فقط میتونیم خروجی های تقوا رو.چک کنیم و پی ب تقوای فرد ببریم....مثلا کسی تقوا داره ححاب داره،حیا داره،شجاع ........چون تقوا بهش اجازه نمیده بی حیا باشه.چون آموزه های متقی شدن اجازه نمیده هرکاری خواست بکنه

 

حاجی این حیا و مصداقاش ک گفتی ثابته؟! یعنی امکان نداره ک در مناطق مختلف چ جغرافیایی چ فرهنگی ... تغییر کنه؟!

ثابت هست چون همه مسلمان هستیم.مگر مسلمان و شیعه نباشیم یا مثلا فرهنگ اصیل یک منطقه باشه مثل نوع پوشش زنان روستایی شمال و برنج کار و.....شبیه اینها بماند که همین افراد در خارج از محدوده خودشان نباید جوری باشن ک در معرض چشم باشن.اسم خوبی داره بهش میگن چادر شب ک دور کمر میبندن

با توجه ب مناطق تغییر میکنه اما اشتباه هست چون دین یکی هست چ ایران چ امریکا البت لباس شهرت داستانش چیز دیگه ای هست مثلا تو ایران چادری سفت و سخت توی آمریکا باید مانتو بلند و.گشاد بپوشه چون چادرش لباس شهرتش میکنه....اما جایی مثل ایران چ شمال باشی چ جنوب یک مدل حجاب تعریف میشه

 

حاجی پس عرف جامعه بی تاثیره؟!

در ریشه و ثبات نوع حجاب بله تاثیر داره ،ناگفته نماند ماها میریم پشت این ماجرا کاستی های خودمون رو قایم میکنیم اما در واقع باید بی تاثیر باشه چون معیار دین هست

 

حاجی از حرفات میشه اینجوری برداشت کرد ک هر خانمی ک چادر نداشته باشه بی حیاست! درسته!؟

در مقام اعلا درجه بله....اما از این حرفهای در گوشی هست

ناگفته نماند مانتوهایی ک بسیار گشاد و بلند و مقنعه های سایز 120 استفاده کنن مشکلی نیس در اصل چادر حجاب برتر هست و مانتو با شرایطی ک گفتم صرفا حجاب هست.

این مطلب جدا از اینه ک کسی بگه کلی چادری هست ک فلان کارن و.کلی بی حجاب هست ک فلان کاره نیستن...ما داریم در مقام بحث حرف میزنیم و کسی ک تقوا داشته باشه حجابش خود ب خود اوکی هست



نظرتون؟!!؟


بابت طولانی شدن هم پوزش!

و اینکه پرسش و پاسخ با هاژیکس بود! :دی

۹۶/۰۵/۲۷ موافقین ۱ مخالفین ۰
هاژ محمود

نظرات  (۱۸)

۲۷ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۴۶ بهارنارنج :)
1اتفاقا حیا بین زن و شوهر لازمه!حالا شما شاید ازیه جانب دیگه میگید..اما بنظرم مهم ترین چیز تو زندگی زناشویی حیا و حرمت!حیا کنه جلو شوهرش هرچیزی و هر رفتاری نداشته باشه,ومردهم..

کفشای من واشنه بلنده:)))اما نه ازون تق تقیا پاشنش صافه..یعنی کف کشف کلا صافه..

فقط مشکی و بدون طرح!نوچ با این مخالفم!اینی که میگید زمانی اشکال داره که فردرو خاص کنه..وبه چشم بیاره.گرنه پوشیدن چادرشیخی مثلا توشهرما زنا بعضیاشون چادرای طرح دار گل گلی دارن..منم دارم واسه مهمونی خیلیم قشنگه!

رنگ لباس تا وقتی که باعث تفاوت فاحش وزشت شدن فرد نشه مشکل نداره..وگرنه هیچم مشکل نداره یه مرد یه پیراهن مردونه رنگ قرمز بپوشه..اونی که بدش میکنه اینه گردنبند بندازه مدل موی بد یقه باز بزاره و...
بله موافقم..اما حد داره!غرور میگن برای زن خوبه برای مرد بد!اما غرور تایه حدی خوبه برای زن تایه حدیم بی غروری برای مرد!حد دارن دیگه!مثلا زن ترسو نه اینکه دیگه تو جامعه نتونه هیچ کاری بکنه وهمش وابسته به مردباشه..به شخصه متنفرم ازینکه محتاج کسی باشم:|

مخالفم..بحث جغرافیا اهمبت داره!هرنوع پوششی که ادم و متفاوت و خاص کنه خودش گناه داره!ببینید توشهری که بی حجابی انقدر شایع و باحجاب کمه,خب دلیل بی حجابی نیست!ولی اینکه بیای مقنعه چونه دارو مقنعه تا رو چشم بپوشی بده!نه دینت گفته انقدر حجاب بگیری نه لازمه!ولی مثلا یه شهری مثل قم..اصلا نقابم بزن مشکلی نیست
پاسخ:
ماشالا ب نظر مبسوطتون!
1 میشه مثال بزنین!؟

بعدیش ک هیچی!

واسه مهمونی شرایطش فرق فوکوله! ولی ب نظرم واسه جامعه همون مشکلی ضخیم سبک بهترین گزینس!

مردی تصور کنین ک پیرهن قرمز و شلوار نارنجی داره! با همین تصور آیا لبخندی بر لبتون قرار نمی گیره!؟ :دی

این مقنعه ها ک نمی دونم چی چی هست! اما مگه نگفتن چادر حجاب برتره!؟ پس چ اشکالی داره جایی ک پوشش خاص داره با این حجاب بیای بیرون!؟ آیا این متفاوت بودنه!؟ یا همون مثال ایالات متحده! 

۲۷ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۵۵ بهارنارنج :)
 و دراخر:دی
خودشون گفتن حجاب برتر نه تنها حجاب!
اینکه ترکی بدون چادر بی حیاست صد درصد مخالفم!صد درصد!مهم چجوری پشوندن!مگرنه ساپورتم پارو میپوشونه!

اما حیا..حیا مراتب داره..نمیشه با اطمینان یکی رو با حیا و یکی رو بی حیا خوند..یک طیف خیلییییی بزرگ!
مثلا همینکه با نامحرم حرف میزنی بی منظور!بدون هدف بدون رد کردن خط قرمزا درمقابل کسی که هیچ صحبتی با نامحرمش نمیکنه بی حیایی حساب میشه..اما این دلیل باحیا بودن اون فرد و بی حیایی این فرد نیست..

بله:دی
این بود دیدگاه یک فرزند:دی
پاسخ:
جسارتا امام زمانتون کدوم می پسنده!؟
مانتویی یا چادری!؟
پیراهن قرمز یا ی رنگ سنگین؟!
و ...

فرزندم بیزحمت پاراگراف آخر بار دیگه مطالعه بفرما!
با تشکر!


 و البته تشکر بابت ارائه نظر؟!
۲۷ مرداد ۹۶ ، ۲۰:۱۴ بهارنارنج :)
راجع به حیای بین زن و شوهر..یه استاد زبان داشتم یعنی عاشقشم^_^بس که این خانم خوب بود...ازمامانم بزرگ تر ولی عین یه مادردلسوز برا شاگرداش خیلیم موفق نصف سال ایران نصف سال اون دنیا یعنی یه جمله بگم..ادم دنیا دیده و فهمیده عالییه..خودش همیشه مانتپ شلوار اداری مشکی میپوشید ومقنعه بلند..چادری نبود..واین نصیحت ایشون به ما کرد و واقعا قبول دارم!
حیا بین زن و شوهر تو بعضی موارد عالیه!هرچی به ذهن و دهنت رسید نگی!درسته زن و شوهر بهم نزدیکن اما اون حیا باید باشه تو برخورد تو احترام تو همه چیز..اونوقت اگه این حیا باشه..وای بچه های همچین مادر پدری تک میشن!اینو واقعا باوردارم
پاسخ:
(تفکر)
با این بچه هائی که از شکم زنهای چادری در میاد و ازدواجهای کثیفی که با نجاست جماعت پی کنند مشخص میشه چقدر باحیان!
لطفا این آیه قرآن رو همیشه به یاد داشته باشید که:
' مابرای شما، لباسی نازل کردیم تا عورت خود را با آن بپوشانید و زیبا و نرم است و نیز لباس تقوا فرستادیم که لباس تقوا برای شما نیکوتر است. ( سوره اعراف - آیه 26 ) '
پاسخ:
فک کنم ی جورایی آیه مورد نظر بیان شد!

"این مطلب جدا از اینه ک کسی بگه کلی چادری هست ک فلان کارن و.کلی بی حجاب هست ک فلان کاره نیستن...ما داریم در مقام بحث حرف میزنیم و کسی ک تقوا داشته باشه حجابش خود ب خود اوکی هست"

ممنون از نظرتون

زنی‌که چادر نداره بی حیاست؟!
متاسفم بابت این طرز فکر کلا....
علاقه ای به ارائه نظرم ندارم دیگه، عنوان رو‌خوندم فکر کردم تا آخر متن رو بخونم قراره عنوان رو نقض کنید اما دیدم کلا در اثباتشه.
پاسخ:
"در مقام اعلا درجه بله"

ممنون از نظرتون
۲۷ مرداد ۹۶ ، ۲۰:۴۵ بهارنارنج :)
اااا:/خوندم بابا:/

کاش به این اسممون..بچه شیعه بودن شبیه شیم


اسم فقهیشو نمیدونم!
بحث سر مدل پوشش و منطقه جغرافیایی شد که من نقاب مثال زدم!
گفتم تاوقتی پوشش باعث جلب توجه نشه این موارد بخ حاشیه میره,طرح ورنگ مثلا بعضی شهر ها رسمه چادرای رنگارنگ و...خب تواین شهر پوشیدن چادرمشکی بیشتر جلب توجه داره نه؟نقاب برای توضیح اون اصلا جلب توجه گفتم!
شهر ما بیحجاب زیاده..خب این دل.یل چادرنپوشیدن من نیست چون جلب توجه نمیکنه..اما اگر اینجا من مقنعه بپوشم تا رو چشمام یا نقاب بزنم..نه تنها پوششم حجابمو برتر نمیکنه بلکه ازلحاظ اصول فقهی گناهم داره!چون بیشتر چشمارو جذب میکنم چون عجیبم!حالا تو منطقیه ایم که پوشش هست اما عرفش پوشیدن چادر مشکی نیست پوشیدن چادرمشکی ضخیم بیشتراز حجاب بودنش طرف به چشم میاره واین خوب نیست
پاسخ:
با دقت بیشتری می خوندی فرزندم! :دی

کاش! :-(


منظورتون لباس شهرته!؟
فرزندم بیزحمت این بند هم دوباره بخون

حاجی این حیا و مصداقاش ک گفتی ثابته؟! یعنی امکان نداره ک در مناطق مختلف چ جغرافیایی چ فرهنگی ... تغییر کنه؟!

ثابت هست چون همه مسلمان هستیم.مگر مسلمان و شیعه نباشیم یا مثلا فرهنگ اصیل یک منطقه باشه مثل نوع پوشش زنان روستایی شمال و برنج کار و.....شبیه اینها بماند که همین افراد در خارج از محدوده خودشان نباید جوری باشن ک در معرض چشم باشن.اسم خوبی داره بهش میگن چادر شب ک دور کمر میبندن

با توجه ب مناطق تغییر میکنه اما اشتباه هست چون دین یکی هست چ ایران چ امریکا البت لباس شهرت داستانش چیز دیگه ای هست مثلا تو ایران چادری سفت و سخت توی آمریکا باید مانتو بلند و.گشاد بپوشه چون چادرش لباس شهرتش میکنه....اما جایی مثل ایران چ شمال باشی چ جنوب یک مدل حجاب تعریف میشه



۲۷ مرداد ۹۶ ، ۲۰:۴۸ بهارنارنج :)
@بنده خدا

بنده کدوم خدایی هستید که اینجوری حرف مبزنید..بچه هایی که از شکم زنان چادری میان؟هه..
همه رو بایه چوب میزنید خوبه والا..بنده!
پاسخ:
البت بلانسبت خیلی ها!
یحتمل منظورشون برخی بود! 
۲۷ مرداد ۹۶ ، ۲۰:۵۳ بهارنارنج :)
ااا اره:دی
اره این بندکامل نخوندم..
اوا اره:دی
 پوزش
پاسخ:
متوجه نشدم الان حل شد یا سبب اشتغال زایی اینجانب شدی!؟ :دی
سلام 
متن عالیی و پر تنشی بود
داداش گاها هم چادر حجاب نمیاره همونطوری ک بعضیا چادر میپوشن و بی حیان همون کسایی که تو شینیستاگرام عکساشون رو میذارن و با چند k فالور به انتشار عکسای با چادریشون اقدام میکنن که اینم نوعی بی حیاییه
چادر زهرا یعنی حجاب و اونایی ک چادر دارن حتما باید لفظ حیا رو با خودشون به یدک بکشن حیا یعنی این ک حتی خودتو از نابینا هم بپوشونی 
منطقه جغرافیایی هم اصلا تاثیری تو کار نداره اگ حیا باشه دیگ زمان و مکان نمیشناسه 
عرف جامعه رو هم ماها تعیینش میکنیم وقتی خانم چادری میبینه با چادر عکس گذاشتنش چن هزار تا لایک میکنه دیگ دهن بقیم آب میفته ک جوری به چشم بقیه بیان ... عرف جامعه اینطوری عوض میشه
اصولا وقتی از حجاب و چادر و حیا حرفی وسط میاد خانوم ها میشن علامه دهر و از خودشون برا خودشون فتوا میدن ک فلان و بهمانه که در جوابشون باید بگیم حرف حق همیشه تلخ بوده و هست تلخی بدتر از زهر
تقوا یعنی چی یعنی ترس دیگ ترس از خدا ترس از به گناه نیفتادن وقتی بی حیایی عادی شه دیگ تقوا هم تو اون جامعه کم رنگ تر میشه 
خدا هممون رو هدایت کنه اللهم ایاک نعبد و ایاک نستعین 

در آخرم باید بگیم "و ما الله بغافل عما تعملون "
پاسخ:
سلام

سپاس بابت کامنت مبسوط

بلی. در متن بهش اشاره ریزی شده بود!

تازگیا مد شد! ی سری از چادریا بدتر شدن!
باز دم اون بی حجاب ها و بد حجاب ها تو این زمینه گرم! :|
لااقل ادا در نمیارن!

بعله! همین ک شما فرمودین.

خدای من خدای روشنگری و بیدارگریه؛ نه خدائی که لالائی بخونه که خوابتون ببره.
هاژ محمود درست فرمودن. منظورم دقیقا چادریهای بی حیاست؛ نه همه چادریها.
مسلمه کسی که تقوا داره حجابش هم، عالیه؛ وای برعکسش صحیح نیست. یک نگاه به جامعه آلوده ای که یک دختر به داحتی نمی تونه توش تردد کنه و به کارهاش برسه میزان حیای اکثریت زنهای جامعه رو نشون میده که اگر کمی وجدان و حیا داشتند، مستقل زندگی کردن رو یاد می گرفتند تا اینکه صرفا چادر سر کنند، با هر آدمی که خرجشون رک می ده زندگی کنند، هر نطفه ای رو پرورش بدن و راحت و آسوده به خیال پاک بودن، زندگی رو سر کنند.
اگه این زنها باتقوان، چرا دخترهای پاکی که نمی تونند مثل اینها، با هر موجود کثیف و چشم چرانی - با عنوان همسر شرعی و قانونی - ازدواج کنند از دست پسرها و دخترهای ناجوری که اینها زائیده اند، آسوده باشند خانم بهار نارنج
پاسخ:
با شمان خانم بهار نارنج
اینو چی می گین!؟ :دی

بازم ممنون
سلام

آیه 60سوره نور استثنائی برای حکم حجاب زنان بیان می کند و زنان پیر و سالخورده را ازاین حکم مستثنی می شمرد،میگوید:

«و بر زنان سالخورده‌ای که امیدی به ازدواج ندارند، گناهی نیست که حجاب و روپوش خود را کنار بگذارند، به شرطی که زینت خود را آشکار نکنند [خودآرایی نکنند] و پاکدامنی [و پوشش کامل] برای آنها بهتر است. و خداوند شنوا و داناست»
حکم کلی حجاب در آیه 31 این سوره بیان شد. این آیه زنان سالخورده را از این حکم استثناء می‌کند و می‌فرماید: زنانی که به خاطر کهولت سن، دیگر رغبتی به ازدواج ندارند و کسی هم متمابل به ازدواج با آنها نیست، مجازند در حضور افراد نامحرم، چادر و روسری خود را بردارند و لزومی ندارد که سر و گردن خود را بپوشانند. البته این در صورتی است که در سر و گردن زیوری نداشته و خودآرایی نکرده باشند. طبیعی است این زنان در چنین شرایطی، جاذبه جنسی را از دست داده و کشف حجاب آنان، هیچ مفسده‌ای برای جامعه ندارد. البته روشن است که این زنان نیز اگر به احترام قانون حجاب -که فراگیر است - همانند دیگر زنان خود را بپوشانند، به عفاف و پاکدامنی نزدیکتر/ و برای خود آنها پسندیده‌تر است. 
این آیه به خوبی نشان می‌دهد که فلسفه اصلی حجاب، حفظ حیا و عفت بانوان است و بطور مسلم رعایت حجاب به نفع خود آنهاست. البته پوششی از نظر اسلام حجاب محسوب می‌شود که تحریک کننده و شهوت انگیز نباشد و زمینه تحریک غریزه جنسی را فراهم نکند.
از این آیه می‌آموزیم:
1. قوانین اسلام انعطاف پذیر و مطابق با واقعیتها و ضرورتها است، لذا متناسب با تغییر شرایط افراد، تغییر می‌کند. چنانکه این آیه، حجاب برای زنان سالخورده را آسان می‌گیرد.
2. حضور در جمع نامحرمان، با چهره‌ای آرایش کرده و زینت یافته برای زنان مُجاز نیست.

با توجه به این آیه دیگه باید هر کسی متوجه اهمییت چادر شده باشه!
ی جاییم خوندم ک
"هیچ حادثه هولناکی پیدا نمی کنید مگر اینکه پای زنی در آن در میان است" :|||
پاسخ:
سلام

ممنون بابت نظرتون

در مورد بخش 2. مجاز نیست یا حرام است!؟!؟

بعله! همیشه پای یک زن در میان است! :|
۲۸ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۳۱ بهارنارنج :)
@بنده خدا
خوبه موافقم...اما لحن کامنت اولتون خوب نبود!
بله متاسفانه..قبلا هم گفتم این یکجور خودزنیه..تقریبا همه حرفتون صحیح..خیلی مشکلات مقصرش خود زن ها هستند..که این اجازه رو به مردها میدن,اما ربطی به چادرو غیرچادری بودن زن نداره واقعا واین نحو بیانتون خنده داره!اصولا خیلی ازین خودزنیا از طرف اشخاص چادری نیست..
برعکس یه سبک سنگین کنید متوجه میشید خیلی هاش از طرف زن هایی که با ارایش های غلیط و پوشش های بد و بیحیایی در ارتباط با مردا ایجاد میشه نه زنان چادری!
من منکر چادری هایی که بی حیان نیستم!یکیشونم از نزدیک دیدم!اجبار خانوادش چادر سرمیکنه وگرنه به میل خودش نیست..پس باز هم این ربطی به خود چادر نداره!
مشکل بیان شماست..این کار هرزنی میتونه باشه و در چادری ها هم کمتر
خودزنی یعنی یه زن با ارایش و پوشش تحریک امیز تو جامعه بگرده..کارهای بد بکنه..بی حیایی!
این یعنی به یه مرد اجازه بده پاشو از حدش بیشتر بزاره!
وخب این سری بچه ها اصولا در دامن زنان چادری نیستن,نه که بگم نداریم کلا داریم!ولی اوناییم که هستن تحت تاثیر فرزندانین که از بچگی بی حیایی یادشون دادن یا پدرشون ازین ادما بوده..که فرزنداشو دعوت به بی بندو باری کرده!اینم با چشم دیدم!
پاسخ:
اینو چی می گین بنده خدا!؟


(در حال شکستن تخمه) 
:دی
۲۸ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۳۸ بهارنارنج :)
@بنده خدا
اینو یادم رفت بگم..مستقل زندگی کردن چه ربطی به چادر داره؟این یکیم خنده داره!
کوتاه بیاید توروخدا!دست گذاشتید روی یکی دومورد که خودتونم فکرکنید خندتون میگیره!
اونی که شما میگید مربوط به خانواده های بیسوادیه که سطح فرهنگی و اجتماعی خانواده پایین!ازدواج های اجبتری..ودختری که انقدر پرته که هیچی حالیش نیست!وحجاب اون خانواده از روی حیا نیست از روی عادت وعرف خانوادشونه..نه دین ..نه حیا!
اونوقت شما دست گذاشتید روی یکی از هر هزارتا!جالبه!
روشنگری خوبه!اما اغراق خنده دار!شما دارید جهل و سادگی یه سریا رو ربط میدید به چادری بودن!
یه نگاه بندازید تازه الان هم وضع عوض شده دیگه چادر سرنمیگیرن!اونی که برای خرجی حاضره یه نطفه پرورش بده همونایین که با هزارجور ارایش و پوشش بد و نازو کرشمه میان تا وارد زندگی یه مرد متاهل بشن حتی!
وخب آقایون هم که الا ماشاالله...هه
پاسخ:
همچنان اینو چی می گین بنده خدا!؟؟!


(و همچنان در حال شکستن تخمه)
:دی
۲۸ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۵۱ بهارنارنج :)
اینم بگم نگم میترکم!
اولشم گفتم اونی که برای پول حاضره هر کثافت کاری بکنه رندگی یکی و خراب کنه تا خرجی بگیره یجور دیگه وارد میشه,با ارایش با هزار جون رفتار تحریک امیز!
اما منظورتونو ازون سری چادریا خوب فهمیدم..همونطورم که گفتم دست گذاشتی رو یکی از هزارتا!

نگاه نکنید زیر سایه یه پدر و مادر درست بزرگ شدید..رفتید بهترین جاها مدرسه,اصلا اینا هیچ دوتا ادم حسابی دیدید دورو برتون که امروز متهم میکنیم بقیه رو بخاطر اشتباهاتشون...
اون یکی از هزارتاها..نه مادر وپدر حسابی داشتن..نه فهمیدن زندگی چیه نه دوتا ادم حسابی دیدن..اونا هیچ وقت نفهمیدن زندگی چیه..خیلیاشون تا چشم باز کردن یا زیر لگد یه پدرومادرمعتاد بودن یا یه پدرو مادر ناتپان و مریض!ندیدن که بفهمن چجوری باید باشن یعنی فرصت پیدانکردن!برای همین نتونستن تشخیص بدن چی خوبه چی بد!یعنی پا جای پای کی باید میزاشتن؟حرف زدن از استقلال برای همچین ادمای درد کشیده ای جوک!کافیه سر بزنید و بتونید دوسه تا از پرونده های افراد تحت نظر مددکارای اجتماعی بخونید..

هیچکس از رو سیری این کارارو نمیکنه!از رو علمش نیست بعضیا ندیدن که حتی فرق حماقت و عاقل بودن بفهمن!البته هستن اون کسایی که با علم نقشه میکشن وازین کثافت کاریا میکنن که خوب اونایی که باعلم پیش میرن اصولا تیپشونم فرق داره چادر سر ندارن!که خب محض خرجیم که نه محض بالا کشیدن پول اون مرد حاضرن هرکاری بکنن!
پاسخ:
(تفکر)
اگر من روی چادریها، دست گذاشتم، به این خاطره که هاژ محمود روی غیر چادریها، دست گذاشته اند. حجاب یکی از کارهائی هست که فرد جهت حفظ عفت و حیاء و پاکدامنیش، باید انجام بده تا دیگران با شناختنش، از ایجاد مزاحمت برای فرد، دوری کنند. شما حتی می تونید با یک پارچه سفید معمولی هم که اسم ' چادر ' رو یدک نمی کشه، حجابتون رو حفظ کنید. شرط پوشش هست و بر اساس آیه 21 سوره اعراف هم که در اولین کامنتم، آوردم، این پوشش می تواند زیبا و نرم هم، باشه. بعد از پوشش، نوبت می رسه به پاکی ذهن، چشم و رحم. یعنی دو جنس مخالف در برخورد و ارتباطاتشون با یکدیگر، حواسشون باشه که خدا کنارشون هست و با نگاه داشتن حرمت روابط نامحرم و پاکسازی ذهن از افکار هوس آلود و وسوسه کننده، با هم ارتباط داشته باشند. در این حالت، کنترل چشم کمک کننده هست.چون با نگاه کردن به جنس مخالف، فایلی توی ذهن فرد باز می شه که راه دو برای شروع و ادامه وسوسه، باز می کنه. بعد از اون، نوبت به پاک نگاه داشتن رحم، می رسه. یعنی دختر نباید با هر مردی ازدواج و هر نطفه ای رو پرورش بده. اینکه می فرمائید پدر فرزند فرد مشکلداری بوده که فرزندش رو به سمت ناثواب، هدایت کرده یا اینکه فرزند این زنان تحت تاثیر فرزندانی بوده اند که از زنان بی حیا، دنیا آمده اند و خود این زنان باحیای چادری بی گناهند درست نیست. قضیه اینه که طبق آیه 3 سوره ' نور ': ' مرد ناپاک با زن ناپاک ازدواج می کند و زن پاک نیز، با مرد پاک و توجه نکردن به این امر، بر مومنان، حرام است. ' پس، زن نمی تونه خودش رو از گناه ازدواج با مرد ناپاک، مبرا کنه.
مسئله ' پاکدامنی ' که ادیان حجاب رو به عنوان اولین قدم، در جهت رسیدن به آن، معرفی کرده اند خیلی فراتر از این حرفهاست که بشه با یک چادر سر کردن، حل بشه.
خداوند راه درست رو از نادرست، مشخص کرده. رعایت کردن یا عدم توجه به آنها، به عهده خود شخص هست.
در مورد مستقل بودن هم، منظورم این بود که حفظ حجاب - آن هم، به شکل چادر - خیلی کم اهمیت تر هست از موارد دیگه ای هست که برای پاکدامنی زن، لازمه. مهمتر از حجاب به شکل برترش، پاک نگاه داشتن رحم توسط زنان، هست؛ یعنی دختر نباید با هر مرد چشم چران ناپاک و زناکاری، ازدواج کنه و خر فرزند زناکاری رو تحویل جامعه بده. لازمه آن هم، این هست که مستقل باشه. کار کردن روی مسائل حیاتیتر از حجاب، اولویت داره. نگذاریم ندای شیطان با حرف توی حرف آوردن، گمراهمون کنه.
در مورد زنانی ک کهولت سن دارند مجاز نمی باشد.
وگر نه پوشاندن زینتها و زیبایی‌ها اعم از زیورآلات، لباس یا زیبایی ‌هاى بدن
بجز صورت و کفین در برابر اجنبی براى زن، واجب و تبرج وى براى نامحرم بجز کودک و دیوانه حرام است. 

راستی هر چند می خواستم اینجا خاموش باشم ولی بعضی وقتا سه نقطه!^^

پاسخ:
سپاس
اگر پاسخی منطقی و دور از شیطنت، باشه حاضریم بشنویم بیتا خانم عزیز.
وگرنه ' ... ' رو می گذاریم به این حساب که پاسخی وجود نداره.
@بنده خدا
ببخشید بنظر شما اشتباه برداشت کردین!

منظور من شما نبودین منظور من هاژمحمود بودن!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">